استروبینگ چیست؟
نوشته شده توسط : الهام عبدی

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام نکات مربوط به استروبینگ آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری زنانه مانند آموزش گریم عروس، آموزش طراحی ناخن، آموزش اپیلاسیون  و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

استروبینگ چیست؟

 

استروبینگ بسیار شبیه هایلایت کردن صورت است، اما با کمی تفاوت. لوازم آرایشی مورد استفاده و تکنیک‌ها یکسان اما کاربرد آن‌ها متفاوت است. هایلایت کردن یک روش مکمل برای کانتورینگ است، اما در استروبینگ فقط از هایلایترها و روشن‌کننده‌ها استفاده می‌شود. هدف این است که برای داشتن چهره‌ای باطراوت و سالم،‌ به صورت خود روشنایی و شفافیت خیره‌کننده‌ای بدهید.

 

کانتورینگ و استروبینگ چه تفاوتی با هم دارند؟

 

کانتورینگ به استفاده از سایه‌های تیره برای برجسته کردن استخوان گونه و ساختار صورت گفته می‌شود. سایه‌های استفاده شده در کانتورینگ تیره‌تر از پوست شما هستند. کانتورینگ و هایلایت کردن به طور کلی همزمان با هم استفاده می‌شوند تا با اثرات سایه و نور روی صورت شما بازی کنند.

به عبارت دیگر، می‌توان گفت که استروبینگ یک روش ساده برای کانتورینگ است. با این تفاوت که فقط از سایه‌های روشن برای برجسته‌سازی و تعادل چهره شما استفاده می‌شود. در آن هیچ برنزر یا پودر تیره‌ای وجود ندارد. در واقع، شما تمام مراحل کانتورینگ معمول خود را انجام می‌دهید، اما فقط بخشی را که می‌خواهید به آن عمق بدهید دست نخورده باقی می‌گذارید و بخشی را که می‌خواهید برجسته کنید،‌ هایلایت می‌کنید.

مراحل استروبینگ صورت

۱. انتخاب هایلایتر مناسب

 

اولین قدم در استروبینگ یافتن هایلایتر مناسب پوست است. اگر از کرم پودر مایع استفاده می‌کنید، یک هایلایتر استیکی انتخاب کنید و اگر از پنکیک یا پودر استفاده می‌کنید، هایلایتر پودری برای شما مناسب‌تر است.

 

۲. آماده سازی پوست

 

اولین کاری که باید انجام دهید شستشو و مرطوب کردن کامل صورت است. برای مرطوب کردن پوستتان از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. همچنین می‌توانید از مقدار کمی پرایمر استفاده کنید تا پوست شما یکدست شود و قرمزی آن از بین برود. در صورتی که علاقه مند بودید می‌توانید در مقاله ای دیگر از رز سرخ بدانید که پرایمر چیست و بیشتر با این ماده حیرت انگیز آشنا شوید.

 

  • اگر پوستتان چرب است، برای جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست یک مرطوب کننده بدون چربی را انتخاب کنید.
  • همچنین بعد از زدن مرطوب کننده ۵ دقیقه صبر کنید تا کاملا جذب پوستتان شود و سپس از محصولات آرایشی دیگر استفاده کنید.

۳. یکدست کردن پوست

 

برای آرایش استروبینگ، پوست شما باید تا حد امکان یکنواخت باشد. شما می‌توانید از یک کرم ‌پودر سبک با ظاهر مات استفاده کنید. اگر می‌خواهید تیرگی زیر چشم و لکه‌های خود را بپوشانید،‌ می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. در آخر هم با کمی پودر فیکس آرایش خود را تثبیت کنید.

 

۴. استفاده از هایلایتر

 

در این مرحله استروبینگ واقعی شروع می‌شود. به نقاط برجسته صورت خود یک هایلایتر بزنید. برای ایجاد طبیعی‌ترین اثر استروبینگ، بهتر است از هایلایتر کرمی استفاده کنید. حتماً سایه‌ای را انتخاب کنید که مناسب تن پوست شما باشد. مقدار کمی از هایلایتر را در قسمت بالای صورت خود بزنید، از جمله قسمت بالای استخوان گونه، شقیقه‌ها، استخوان‌های ابرو، پل بینی و درست بالای مرکز لب بالای خود. سپس با استفاده از یک اسفنج مرطوب یا براش،‌ هایلایترها را روی صورتتان به خوبی پخش کنید.

 

۵. اضافه کردن پودر هایلایتر

 

با استفاده از یک براش مخروطی، مقداری هایلایتر پودری را به قسمت‌هایی که هایلایتر کرمی زده بودید، اضافه کنید. این کار درخشش بیشتری به پوست شما می‌بخشد.

 

در استروبینگ معمولاً از هیچ نوع محصول کانتورینگ استفاده نمی‌شود. با این حال، اگر احساس می‌کنید پوست شما به گرما احتیاج دارد، می‌توانید مقدار کمی برنزر را به آرامی به آرایش خود اضافه کنید. برنزر را در امتداد شقیقه‌های خود، زیر استخوان گونه دقیقا زیر رژ گونه و در امتداد خط فک خود بکشید.

 

۳. در صورتی که پوست شما بسیار چرب است، استفاده از پرایمر قبل از کرم پودر به مات شدن پوست شما کمک می‌کند. این امر به جذب درخشش بیش از حد در طول روز کمک می‌کند و مانع از پخش شدن آرایش شما می‌شود.

 

۴. اگر واقعاً می‌خواهید درخشش ناشی از استروبینگ شما زیاد باشد، آرایش ملایم و طبیعی را فراموش نکنید. سایه‌های مات و خنثی را برای چشم و رژ لب خود را شبیه سایه طبیعی لب‌های خود انتخاب کنید. بنابراین درخشش صورت شما اولین چیزی است که دیگران متوجه آن می‌شوند.

 

مرطوب‌کننده باعث نرمتر شدن جای جوش و زخم شده و همچنین رطوبت لازم برای ایجاد یک سطح صاف را فراهم می‌کند. مرطوب کردن پوست همیشه یک مرحله حیاتی برای آرایش است. اما برای پوشاندن جای جوش یا زخم، اهمیت آن دوچندان می‌شود. زیرا ممکن است نیاز باشد از کرم‌های سنگینی برای پوشاندن جای زخم خود استفاده کنید. در این صورت اگر پوست شما خشک باشد، برای پخش کردن کرم روی پوستتان دچار مشکل می‌شوید و آرایشی زیبا و طبیعی نخواهید داشت.

 

همه ما ممکن است روی پوست خود لکه‌ها و نواقص مختلفی داشته باشیم. اما نگران نباشید. برای پوشاندن هرکدام از این لکه‌ها راه حلی وجود دارد. چرخه رنگ‌ها را به یاد دارید؟ تئوری این چرخه این است که رنگ‌هایی که در مقابل هم قرار دارند می‌توانند یکدیگر را خنثی کنند. بر این اساس، می‌توانید انواع کانسیلر را برای لکه‌ها و مشکلات پوستی مختلف خود استفاده کنید:

 

همانطور که مشاهده می‌کنید، اگر جای جوش و زخم شما قرمز است، کانسیلر سبز گزینه بسیار مناسبی است. اما اگر جای زخم قهوه‌ای باشد، می‌توانید از یک کانسیلر کمی تیره‌تر از رنگ پوست خود، در تمام سطح پوستتان استفاده کنید. با این کار، اختلاف بین رنگ پوست و لکه‌ها کم‌تر می‌شود. برای اسکارهای عمیق، می‌توانید از یک کانسیلر مدادی روشن استفاده کنید تا آن را بالا آورده و با سطح پوستتان هماهنگ کند.

 منبع: rosesorkh





:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: